3464
Balsis

Projekta iesniedzējs

Guna Skujiņa

Vieta

RĪGAS KRISTĪGĀS VIDUSSKOLAS BIBLIOTĒKA

Projekta summa

2517 EUR

TU ESI TAS, KO TU LASI

Lasīšana ir viena no lielākajām pasaules vērtībām, tā bagātina prātu, attīsta domāšanu un cilvēka iekšējo pasauli. “Cilvēks, kas nelasa, ir katastrofa. Jaunā paaudze zina aizvien mazāk vai faktiski nezina neko un par to pat nekautrējas. Ja tu nelasi, tavs prātiņš ir kūtrs un galviņa tukša.” – tā izcilais latviešu komponists P.Vasks. Dzejniece un dramaturge Māra Zālīte par izvēli “lasīt vai nelasīt” izsakās šādi: “Tā faktiski ir izvēle, vai gribi būt gudrs, dažādās jomās zinošs un inteliģents vai aprobežots un vienpusīgs. Būt bagātam vai nabagam. Jo cilvēks mazāk lasa, jo viņam ir nabadzīgāka valoda un arī domāšana notrulinās”. 2009. gada pētījums liecina, ka 26% Latvijas skolēnu 15 gadu vecumā lasa mazāk par pusstundu dienā, savukārt 30% nelasa nemaz, šobrīd situācija ir vēl kritiskāka. Visā pasaulē tiek strādāts pie lasīšanas veicināšanas programmām, apzinoties problēmas nopietnību un tās graujošās sekas nākotnē.

Rīgas Kristīgās vidusskolas skolēni lasa daudz un ļoti ilgojas, lai skolas bibliotēkā būtu pieejams daudzpusīgs jaunākās latviešu un ārzemju daiļliteratūras klāsts. Diemžēl gadiem ilgi valsts un pašvaldības vispārizglītojošajām skolām pieškirtais finansējums daiļliteratūras grāmatu iegādei ir nemainīgi stabils – absolūta nulle, līdz ar to mazu skolu bibliotēku ikdienas realitāte ir tāda, ka to grāmatu krājumu papildināšana parasti var notikt vien epizodiski, rīkojot grāmatu ziedojumu akcijas vai piedaloties Latvijas lasīšanas veicināšanas programmā “Bērnu žūrijā”. Kamēr šī situācija nav pozitīvi atrisināta valsts mērogā, lūdzam LabieDarbi.lv atbalstu, kas ļautu iegādāties vairāk kā 330 jaunas, vajadzīgas, aktuālas un aizraujošas grāmatas, ar kurām kopā skolā izaugtu ne viena vien lasītāju paaudze. Balsojums par mūsu projektu ir balsojums par Latvijas bērniem, kas lasa šodien un lasīs arī rīt! Paldies Jums!

Atpakaļ uz visiem projektiem
25 Komentāri

Iniciators